• אין עוד מלבדו

יותר משישראל שמרו את השבת - שמרה השבת אותם

יותר משישראל שמרו את השבת - שמרה השבת אותם


מי כתב את המשפט השקרי הזה?


מי שנולד לפני כ-160 שנה בעיירה סמוכה לעיר קייב בירת אוקראינה,

וברבות הימים הפך לאחד ממייסדי התנועה הציונית-

אשר צבי הירש גינצברג, הנודע בכינויו - אחד העם.


האם הוא בעצמו שמר שבת?


לא ולא.


אז למה אמר משפט כזה?


כי הוא רצה להנחיל בעם ישראל את שקר השבת הישראלית.


אפשר לחלל שבת ברגל גסה - והיא בכל אופן תשמור עלינו.


להדליק נרות שבת, גם לאחר כניסת השבת,

לערוך שולחן שבת ולעשות קידוש עם טלוויזיה דולקת ברקע,

אחרי הקידוש אפשר לנסוע לרקוד במועדון או לשחק קלפים אצל חברים.


לשים את האוכל על פלטת שבת,

כי בתור מסורתיים אנחנו לא מבעירים אש בשבת,

אבל בשבת בבוקר אפשר לנסוע לים, כי זאת הדרך שלנו לנוח,

או למרכזי הקניות שפתוחים בשבת במדינת היהודים, למרות הסטטוס קוו השקרי.


"אין צורך להיות מדקדק במצוות בשביל להכיר ערך השבת"

כותב אחד העם במאמרו "שבת וציונות",

ומטמיע באותו מאמר את המשפט שכנראה גרם להרבה יהודים,

גם לחלל שבת בארץ הקודש,

וגם להרגיש בסדר גמור עם זה-

"יותר משישראל שמרו את השבת - שמרה השבת אותם"


הוא רק שכח לציין את הפסוקים המפורשים הכתובים בתורה,

בנוגע למי שמחלל שבת.


כמו לדוגמה-


"וּשְׁמַרְתֶּם אֶת הַשּׁבָּת כִּי קֹדֶשׁ הִוא לָכֶם

מְחַלְלֶיהָ מוֹת יוּמָת

כִּי כָּל הָעֹשֶׂה בָהּ מְלָאכָה

וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמֶּיהָ"

(שמות לא , יד , פרשת כִּי תִשּׂא)


"שֵׁשֶׁת יָמִים תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה

וּבַיּוֹם הַשּׁבִיעִי יִהְיֶה לָכֶם קֹדֶשׁ שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן ל-ה'

כָּל הָעֹשֶׂה בוֹ מְלָאכָה יוּמָת

לֹא תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשּׁבָּת"

(שמות לה , א- ג , פרשת וַיַּקְהֵל)


התורה הקדושה כותבת שחור על גבי לבן,

ואין יותר מפורש מזה,

על חילול שבת - יש עונש מוות.

(כמובן בזמן שהייתה סנהדרין יושבת בירושלים,

ובכפוף להרבה תנאים)



הנקודה היא שאפשר לראות דרך הפסוקים,

את חומרת העבירה של חילול שבת,

אשר כך או כך,

גוררת אחריה או מיתת בית דין או מיתה בידי שמים.


מי שרוצה יכול לחקור קצת ולהבין מה זה עונש כרת.


אז איך הם אומרים שהשבת שומרת על מחלליה?


זאת ה"הצלחה" הגדולה ביותר של התנועה הציונית.

גרמו לכמעט עם שלם לבצע עבירות חמורות נגד התורה,

ולהרגיש טוב עם זה,

מבלי להבין את חומרת המעשים וההשלכות שלהם.


לקחו פסוקים ומונחים מהיהדות,

עיוותו אותם לפי רצונם,

שילבו בהם סמלים מובהקים,

ויצרו אשליה שקרית של כאילו יהדות.


כשאדם יודע שהוא לא בסדר,

הוא חי עם זה,

אבל בתוך תוכו מרגיש,

שהוא חייב לעשות שינוי באיזשהו שלב.


יש לו סיכוי.


לעומתו - אדם שחושב שהוא בסדר,

למרות שהוא ממש לא,

חי כל חייו בבועת השקר,

מבלי להבין שהוא רק טובע יותר ויותר.


הם חינכו אותנו לחשוב,

שהשבת זה עוד יום מנוחה עם מטרה סוציאלית,

למרות שזה לא נכון.


אומנם הם משלבים מילים מכובסות,

של כאילו קדושה,

אבל זה רק למטרת גניבת דעת הציבור.


כך כותבת שופטת בית המשפט העליון דליה דורנר:


"ליום מנוחה לעובדים מטרה סוציאלית וחברתית,

ואילו היהדות, שהנחילה לאנושות את הקונספציה של יום המנוחה השבועי,

קידשה את יום השבת כיום המנוחה של בני העם היהודי.

יום השבת הוא ערך לאומי לא פחות מאשר ערך דתי".


לא מדובר במנוחת העובד.

לחשוב כך זה זילות השבת.


השבת היא תכלית הבריאה.


היא יומו המיוחד של הבורא,

ולכן היא מכונה מתנה ששמר בבית גנזיו,

ונתנה רק לעם ישראל.


האדם הראשון חטא ביום שישי,

לפני כניסת שבת,

ולמרות שכבר לא היה ראוי להישאר בגן עדן,

הבורא השאיר אותו עד למוצאי השבת הראשונה.


גם אנחנו לא ראויים לשבת.


אנחנו מלאים בחטאים.


אבל הבורא נתן לנו מתנת חינם.


קדושת השבת מגיעה מן המדרגה האלוקית,

שהיא למעלה מכל תוכן אנושי.


אותו ייחוד עליון-

המאחד את המציאות בכללה,

בהרמוניה אחת,

והוא הוא מקור קדושת השבת.


השבת היא מקור הברכה.


השבת היא הפנימיות והנשמה של ימי הבריאה.


היא היום בו אנו חווים,

כיצד המציאות כולה,

חוזרת למקורה הראשוני.


השומרים שבת כהלכתה,

ומשתדלים לדקדק בכל המצוות,

זוכים בכל שבוע,

לטעום מהעולם העתיד לבוא.


"ובאותו הזמן לא יהיה שם

לא רעב ולא מלחמה

ולא קנאה ותחרות

שהטובה תהיה מושפעת הרבה

וכל המעדנים מצויים כעפר

ולא יהיה עסק כל העולם

אלא לדעת את ה' בלבד

ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים

ויודעים דברים הסתומים

וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם

שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים"

(הרמב"ם, הלכות מלכים ומלחמות פרק יב, הלכה ה)