top of page
  • תמונת הסופר/תרב הנסתר

לקראת השקת האולפן החדש: ראיון חגיגי וקצר עם כבוד הרב שלום בראל שליט"א


הרב שלום בראל שליט"א באחת מדרשותיו.


שלום לכבוד הרב וברכות על האולפן החדש שאתם עתידים להשיק בקרוב, ראשית נשמח אם הרב יציין מהיכן הוא


תשובה: אני גר בצפון, בעיר עפולה.



ידוע לנו שהרב הקים כולל אברכים, האם הרב יוכל לספר לנו בקצרה על כל המשתמע מכך?


תשובה: עד שהתחילו הסגרים היה כולל אברכים, היום הכולל משמש לבעלי בתים ולכל מי שחפץ ללמוד תורה.

בכולל יש שיעורי תורה מידי יום, אני גם מקבל זוגות לשיחות של שלום בית, הרצאות, לימוד לבר-מצווה וגם עזרה ותמיכה לאלמנות ע"י תלמידים שלי.



ישנו ציבור גדול שעדיין לא נחשף לפעילות של הרב, האם הרב יוכל לתת לקוראים שלנו קצת רקע על פעילותו הציבורית למען עם ישראל בשנים האחרונות, ובפרט מאז פרוץ הקורונה לחיינו?


תשובה: השקעתי המון מזמני האישי למען הציבור בכל מה שקשור לנושא הקורונה והחיסונים.

מתוקף תפקידי כרב אני נמצא בלוויות ומלווה משפחות וראיתי כמה אנשים נפגעו ומתו מהחיסון בר מינן.

לכן ערכתי את הסרטונים ואני משקיע מזמני כדי להנגיש לציבור את כל האמת בשיטה יחודית משלי.

אני זוכר כל פרט שנאמר וידעתי לסתור את משרד הבריאות מתוך דבריהם עצמם, ממליץ מאוד למי שלא צפה בשידורים שלי שיצפה, המון אנשים מכל העולם התעוררו כתוצאה מכך ואפילו אנשים שלא רצו לשמוע והיו אטומים.



עבור מה ישמש האולפן החדש? למה הוא בעצם מיועד?


תשובה: האולפן החדש בעזרת ה' ישמש אותי להעביר שיעורי תורה בשידור חי ברמה הגבוהה ביותר, במקביל אנחנו נמשיך לשדר ולהזהיר את הציבור לגבי ההונאה של החיסונים וכל מה שקשור לבריאות הציבור וחשיפת השקר.



נשמח אם הרב יוכל לכתוב חידוש או דבר תורה קצר עבור הגולשים


דבר תורה לפרשת יתרו, רש"י כותב שיתרו החליט להתגייר בגלל שהוא שמע על הניסים בקריעת ים-סוף ומלחמת עמלק, נשאלת שאלה: מילא אדם רוצה להצטרף ולהיות חלק מעם ישראל בעקבות קריעת ים-סוף, אך מדוע מלחמת עמלק גרמה ליתרו לעזוב את כל הכבוד והכסף שהיה לו ולהיות חלק מעם ישראל? מי רוצה להיות מעורב במלחמות ולהצטרף לאומה שכל הזמן נלחמים בה?


התשובה היא כזו, רש"י כותב בפרשת כי תצא (פרשת זכור) שבמלחמת עמלק ענני הכבוד היו פולטים החוצה את החוטאים, כמו שכתוב " וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל הַנֶּחֱשָׁלִים" - אומרים חז"ל אל תקרי נחשלים אלא נכשלים.

מי שנכשל בחטאים הענן היה פולט אותו, משמע שבמי עמלק נלחמו ופגעו כביכול? בחוטאים שבעם ישראל בגלל שהם היו מחוץ לענני כבוד. ומדוע הם היו מופקרים? בגלל שהם חטאו.


אז אפשר לומר שהם הביאו זאת על עצמם, ולמה התורה מצווה אותנו לא לשכוח את מעשה עמלק ולזכור זאת כל החיים - הרי הם פגעו בחוטאים, אז כביכול מה אכפת לנו מהם?

אומרת הגמרא במסכת סנהדרין "ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא", אע"פ שהם חטאו כל עם ישראל יצאו למחלמה, ומצווים לזכור זאת כל החיים, למרות שאנו מגנים חטאים, אך את האחים שלנו לא מפקירים למרות שהם חוטאים!

ולכן יתרו רצה להתגייר בגלל מלחמת עמלק, הוא הבין שעם ישראל זו אומה מיוחדת, שהם מוכנים להלחם אפילו בשביל החוטאים, ולא להפקיר אותם, וממילא הוא רצה להדבק בעם ישראל ובמידותיהם, שהתורה הקדושה מלמדת אותנו.


הרב שלום בראל שליט"א באחד מהסרטונים שערך לזיכוי הרבים.


לסיום, בהזדמנות זו, האם יש משהו נוסף שהרב מעוניין לציין בעקבות האירועים המתרחשים בעולם לאחרונה?


תשובה: בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו. הרבה רשעים מתכננים וזוממים להשמיד להרוג ולאבד, ולכן צריך להזהיר, אך יחד עם זאת לקחת דברים בפרופורציה נכונה. הכל נאמר מראש ע"י הנביאים, והתסריט נכתב מראש ע"י בורא עולם. אף אדם ושום ארגון לא יכולים לעשות כלום אם ה' יתברך לא מאפשר להם.

אז לא להתעסק רק במקל - אלא בעיקר מה ה' יתברך רוצה מאיתנו.


כך הכל התחיל, הפרסום הראשוני בערוץ רב הנסתר.


הקמת האולפן של כבוד הרב החלה והצפי להתחלת השידורים בסיעתא דשמיא ב"נ הוא כחודש ימים, האולפן הוקם בעזרתכם ובזכותכם, התרומות והסיוע שכל אחד מכם העניק בעקבות הפרסום הובילו להצלחה, וכעת נשאר להמתין עד שהמלאכה תסתיים והשידורים יתחילו.


בהזדמנות זו נציין כי הסכום הדרוש להקמת האולפן עדיין לא נאסף במלואו, אם יש באפשרותכם לסייע גם לזיכוי הרבים והקמת האולפן אתם מוזמנים לתרום לפרטי החשבון הבאים (לציין שזה עבור הקמת האולפן):

ביט להעברה (הרב שלום בראל שליט"א): 052-5025725

או דרך העברה בנקאית:

הרב שלום בראל

מס' חשבון בנק: 024210/54

בנק לאומי

סניף: 937



bottom of page