top of page
  • G.B

על פי דו"ח ה-MRC בארה"ב חברת "בודקי העובדות" (Politifact) קיבלה כספים מסורוס, גוגל וקרן גייטס

המאמר הבא הועתק ותורגם מתוך כתבה של Yudi Sherman שפורסמה באתר americasfrontlinedoctors.org בתאריך 11.12.2022 למניינם, למאמר התווספו תיעודים מצולמים חיצוניים הקשורים לנושא.


על פי דו"ח של המרכז לחקר התקשורת בארה"ב (MRC) התברר כי ענקית "בודקי העובדות", פוליטיפאקט (Politifact), קיבלה כספים מהמליארדר ג'ורג' סורוס, גוגל ומקרן ביל ומלינדה גייטס, המחקר חשף כי המיליארדר ג'ורג' סורוס מממן במשך תקופה לא קצרה 253 קבוצות שונות המשפיעות על התקשורת העולמית.


באתר americasfrontlinedoctors.org דווח כי אחת מקבוצות אלו היא מכון פוינטר, אחד מארגוני הענק ל"בדיקת עובדות" והבעלים של פוליטי-פאקט.



הרשת הבינלאומית של מכון פוינטר לבדיקת עובדות, ה-IFCN קיבלה על פי הדיווח 492,000$ מג'ורג' סורוס בין השנים 2016-2020, בנוסף דווח כי מכון פוינטר נהנה גם מתמיכה כספית של גוגל, וחברת הבת שלה, יוטיוב, שהכריזו החודש על הקמת קרן בסך 13.2 מיליון דולר עבור יוזמות של "בדיקת עובדות" עד לשנת 2025, כאשר IFCN תעמוד בראש ותוביל יוזמות אלו.


בהודעה של מכון פוינטר נמסר:

"המכון צופה כי יוזמות אלו יתרמו להורדת הדיסאינפורמציה".

מכון פוינטר מאמן ומכשיר עיתונאים ומנהלים רבים בסוכנויות המיינסטרים מדיה השונות, בנוגע לנרטיבים אותם מעונין המכון לקדם, כך למשל, הוושינגטון פוסט, עצמו שנמנה ברשימת התורמים של מכון פוינטר, שוכר את שירותיו של הארגון בפיתוח סדנאות מנהלים לפיתוח "מנהיגות" בקרב ההנהלה הבכירה.


רשת IFCN, בבעלות פוינטר, עובדת עם כ-100 אירגוני "בודקי עובדות" ברחבי העולם. חלק מעבודה זו כוללת תעמולת תמיכה בחיסוני הקורונה. על פי הצהרת המס של פוינטר לשנת 2021, פוינטר שילמה סכום של 300,000$ ב"מענקי יוזמות חיסונים" שמטרתו הייתה "תמיכה בפרוייקטים בנושא הגברת הנפח ומהירות ההפצה של בדיקת עובדות, במטרה להילחם בדיסאינפורמציה שברשת אודות חיסוני הקורונה".


מחברת המאמר המקורי באתר americas frontline doctors טוענת כי יש לא מעט ראיות לכך ש"פוליטי-פאקט" עצמה הפיצה דיסאינפורמציה, לדבריה היא כבר נתפסה בקלקלתה בהקשר של בחירות 2020 בארה"ב, פרטים נוספים בנושא תמצאו במאמר המקורי.


ומה לגבי ישראל?

על פי פרסומים ב"מקור ראשון", וב"דה מארקר" ועל פי מסמכים נוספים שהתפרסמו\דלפו לרשת,

הוצאות הקמפיינים של משרדי הממשלה ובניהם משרד הבריאות בתקופת הקורונה הגיעו לסכומי עתק.



בכלל סעיפי הפרסום מופיעים סעיפים שהפתיעו לא מעטים, כגון מימון תחת הכותרת "רבנים, עידוד חיסונים" או קמפיין לשיפור תדמית המשטרה, בנוסף פורסם על קמפיין לעידוד עטיית מסכות בחללים סגורים, מה שבסופו של דבר התברר כלא יעיל במניעת הדבקה על ידי אנשי מקצוע רבים, ביניהם סמנכ"ל והמדען הראשי לשעבר בחברת פייזר, ד"ר מייק יידון.


ד"ר אנתוני פאוצ'י הממונה הראשי מטעם הבית הלבן למאבק בנגיף הקורונה שולל עטיית מסיכה וריחוק חברתי כאמצעים למניעת הדבקה



ד"ר מייק יידון, סמנכ"ל והמדען הראשי לשעבר בפייזר מסביר מדוע המסכות הכחולות לא מסוגלות לסנן אוויר



השאלה המתבקשת בנוגע לישראל היא האם גם בארץ קיימת תופעת "בודקי העובדות" או טוקבקיסטים המגיבים בפורומים וברשתות החברתיות כחלק מקידום אג'נדה כלשהי? זהו צילום מסך של הודעה שנכתבה בפורום "רוטר" על ידי אחד הגולשים הותיקים


פורום רוטר, המשתמש הותיק "רשימו" מוחה בתגובתו על תופעה שלדבריו חוזרת על עצמה




הבלוג הרשמי של גוגל

הצהרה רשמית בבלוג הרשמי, גוגל הזמינה גולשים ללמוד כיצד גוגל ויוטיוב מממנים בודקי עובדות




מעוניינים להגיב בנושא?

לחצו כאן והצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו.


bottom of page